درحال بارگذاری...

آفات مرکبات

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

آفات مرکبات


آفات مرکبات

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


تنوع آفات مرکبات و تراکم ان ها در نواحی مرکبات خیز شمال به علت متعادل بودن دما ،بالا بودن میزان بارندگی و رطوبت نسبت به جنوب کشور بسیار زیاد است.شناخت درست بیولوژی آفات مرکبات و بکارگیری روش های صحیح و به موقع مبارزه علاوه بر کنترل انها کاهش مصرف سموم ، حداقل تاثیر روی دشمنان طبیعی وتخریب عوامل محیط زیست را به دنبال دارد.در حال حاضر مهمترین آفات درختان مرکبات در کشور حشرات ،کنه ها و نرم تنان می باشند.

"بیماری تریپس مرکبات"

تریپس مرکبات از آفات باغات مرکبات در جنوب و بعضی از نواحی شمال کشور است.لارو سن یک خیلی کوچک است اما لارو سن دوم استوانه ای شکل و بدون بال و به اندازه حشره کامل است.حشرات کامل تریپس مرکبات به رنگ زرد نارنجی با بال های ریشکدار می باشند که تخم های خود را روی برگ ها،میوه ها و سر شاخه های جوان می گذارند.

این تریپس هر 2 تا 3 هفته یک نسل ایجاد می کند .تریپس مرکبات معمولا به جوانه ها و سر شاخه های حامل گل و میوه حمله می کند .با رشد میوه پوست در اطراف محل خسارت به سمت بیرون رشد می کند و دایره مشخص چوب پنبه ای روی پوست ایجاد می شود .روی برگ های جوان خسارت آفت باعث ایجاد رگه خاکستری در هر دو طرف رگبرگ میانی و بد شکلی برگ ها می شود.

"روش های کنترل"

سم پاشی درختان با پهپاد کشاورزی  بلافاصله بعد از گل در باغات دارای سابقه آلودگی و با مشاهده آفت با یکی از ترکیبات نفوذی یا سیستمیک فسفره صورت می گیرد.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


آفت مرکبات پهپاد کشاورزی درخت

این مطالب را هم بخوانید!

انواع گیاهان دارویی (۱)

به چه گیاهانی گیاه دارویی گفته می‌شود؟ گیاه دارویی گیاهی است که یک یا برخی اندام‌‌های آن مانند ساقه، برگ، گل، ریشه و… دارای خواص دارویی باشد. برای مثال، پوست ساقه گیاه دارچین، دارای خاصیت درمانی است.

ادامه مطلب »

بهینه‌سازی استفاده از پهپادها

تغییرات سطح آب زیرزمینی اهمیت بسیاری در مدیریت منابع آب و کشاورزی دارد. این تغییرات می‌توانند به عنوان نشانگرهای مهمی برای تغییرات میزان تخصیص منابع آب و همچنین تاثیرات تغییرات آب زیرزمینی بر محیط زیست مورد استفاده قرار گیرند. در این زمینه، پهپادها به عنوان یکی از تکنولوژی‌های پیشرو برای جمع‌آوری دا...

ادامه مطلب »

مزایا و چالش‌ها در تولید محصول...

کشاورزی ارگانیک به عنوان یک رویکرد پایدار در تولید محصولات کشاورزی به دلیل مزایای زیست‌محیطی و تغذیه‌ای خود مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله به بررسی مزایا و چالش‌های کشاورزی ارگانیک در تولید محصولات پایدار می‌پردازد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116